Новий електрокар Mercedes-Benz Vision EQXX проїжджає однією зарядкою 1000+ км

Mercedes-Benz Vision EQXX – повністю оригінальний електромобіль, що не має відношення до серійних Mercedes EQS та EQE. Однак, незважаючи на роботу «з чистого аркуша», прототип спроектували і виготовили в рекордний термін, всього за півтора роки.

Головною метою конструкторів було досягнення максимальної ефективності використання електроенергії за збереження «нормального» компонування салону та вигляду автомобіля. Довжина концепту склала 4,63 м, розмір колісної бази — 2,8 м. Машина являє собою чотиридверний седан із чотирма окремими кріслами.

На тлі серійних автомобілів EQXX виділяється незвичайним профілем з витягнутою та вужчою кормою. Завдяки краплеподібній формі коефіцієнт Cx у EQXX становить лише 0,17, що на 30% менше, ніж у схожої за розмірами Tesla Model 3.

Проте на покращення аеродинаміки працюють й інші технологічні рішення. Новинка практично позбавлена ​​виступаючих частин, повітрозабірник у передній частині відкривається тільки при необхідності, дверні висувні ручки, днище плоске. У той же час, тут звичайні дзеркала, а не популярні серед концептів камери, відсутні рухливі аеродинамічні елементи, кліренс не регулюється.

Для підвищення ефективності EQXX також зробили легким. Відповідальні вузли конструкції кузова виготовлені із високоміцних марок сталі, але у навісних елементах широко застосовується алюміній, вуглепластик та композитний матеріал UBQ. Його розробила ізраїльська компанія UBQ Materials з переробленої вторсировини.

Електромобіль побудований на платформі MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture). Проте в районі корми був розміщений алюмінієвий підрамник, що не має аналогів, названий BIONEQXX. Він виготовлений методом «біонічного» лиття з порожнечами у ненавантажених місцях. Завдяки цьому елемент легший і міцніший за аналоги зі штампованих і зварених разом деталей.

У підвісці використані композитні пружини, посилені скловолокном: вони розроблені спільно з фірмою Rheinmetall Automotive і легше за традиційні сталеві. Гальмівні диски виготовлені з алюмінієвого сплаву, а 20-дюймові колеса — з магнієвого. 

У концепту один електромотор на задній осі. Агрегат розробки гоночного підрозділу Mercedes-Benz F1 High Performance Powertrain розвиває 204 к.с. При цьому особливість двигуна не в потужності, а в дуже високому ККД на рівні 95%.

Тягова батарея ємністю «близько 100 кВт·год» вдвічі компактніша і на 30% легша, ніж у серійного електромобіля Mercedes EQS. Акумуляторний блок нагрівається не так сильно, як у нинішніх електромобілях, хоча робоча напруга електросистеми – 900 В замість 400 В серійного EQS. Додатковим джерелом енергії є 117 сонячних панелей на даху EQXX. За безхмарної погоди вони можуть дати до 25 “додаткових” кілометрів запасу ходу. А загальна далекобійність автомобіля перевищує 1000 км.

Відносно невелика як для електромобіля вага, вивірена аеродинаміка і прогресивна силова установка забезпечують EQXX напрочуд низький рівень енергоспоживання — 10 кВт·год/100 км. Для порівняння, у Tesla Model 3 «витрата» на 35-38% вища.

«Родзинка» салону — екран на всю ширину передньої панелі. Дивно, що це не з’єднані невеликі дисплеї, а єдиний блок діагоналлю 47,5 дюймів і з роздільною здатністю 8К. Медіасистема працює під управлінням штучного інтелекту від каліфорнійської компанії BrainChip.

«Mercedes-Benz Vision EQXX — те, як ми представляємо майбутнє електромобілів… Це передовий автомобіль у багатьох вимірах, який виглядає приголомшливо і футуристично. Тим самим він підкреслює, куди рухається вся наша компанія: ми будуватимемо самі бажані у світі електромобілі», — заявив Ола Калленіус, голова правління Daimler AG та Mercedes-Benz AG.