Відновлення ЛКП кузова

Кузов визнаний найбільш уразливою частиною автомобіля. Пошкодити лакофарбове покриття здатні дрібні камені, що відлітають, гілки, що зустрічаються на шляху. Але навіть найменша подряпина загрожує початком корозійного процесу. 

Тому так важливо відновити ЛКП транспортного засобу якнайшвидше. Для цього варто звернутися до профільної компанії або, за наявності навичок та достатнього досвіду, виконати відновлювальні роботи самостійно.

Які бувають пошкодження покриття авто

Всі пошкодження, що з’являються на поверхні кузова, розділені на три групи:

  • Легкі. Передбачають порушення цілісності зовнішнього лакового шару. Подряпини, що утворилися, усувають оперативно і легко, наприклад, застосовують стандартний барвний олівець.
  • Середньої важкості. Мається на увазі, що пошкодження торкнулися шару ґрунту, захисної плівки машини. Ремонтні роботи у цьому випадку триватимуть довше. До того ж знадобиться спеціальний інструментарій та певні навички.
  • Важкі. Відразу встановити складність випадку не вийде, оскільки порушена цілісність усіх шарів: лакового, ґрунтового покриття та металу. Відновлення у разі не обійдеться без фарбування. І краще такі роботи проводити у спеціалізованій майстерні, ніж самостійно.

Процес відновлення ЛКП транспортного засобу

Відновлювальні роботи проводяться за певним алгоритмом, суть якого буде викладена далі.

Для початку поверхні, яка не підлягає обробці, потрібно якісно захистити. Для цього застосовують різні покривні матеріали, зафіксовані скотчем.

Потім приступають до зачистки пошкоджених поверхонь, включаючи прилеглі ділянки на відстані 5 мм. Для цього майстер використовує високозернисту абразивну шкірку або шліфувальну машину.

Після зачистки поверхня звільняється від забруднень та іржі. Також її промивають, обробляють складами від жиру, повністю висушують.

Інші етапи

  1. Якщо подряпина глибока, тоді оброблювану ділянку покривають ґрунтовкою, рівномірно розподіляють шпателем. Очікують, поки шар висохне.
  2. Повторно зачищають, використовуючи раніше згадані пристрої. 
  3. Починають відновлювальні роботи. Беруть балончик з лаком, попередньо підібраним по кольоровій гамі, рівномірно розпорошують. Починають полірувальні роботи. Беруть повстяний матеріал, наносять на нього склад з абразивними частинками, виконують полірування.

При цьому засоби, що відрізняються розміром абразивних зерен, використовують по черзі: велику зернистість чергують із дрібною, а потім навпаки. Завершенням полірування вважають придбання поверхнею повної матовості. 

Завершальним етапом буде використання захисних складів, якими покривають кузов транспортного засобу. Для цієї мети застосовують особливу поліроль, одним із компонентів якої є воскові сполуки. 

Застосування барвистого олівця

Якщо ви виявили неглибокі пошкодження, розташовані тільки на верхньому шарі, а також якщо вони знаходяться на видному місці, то використання олівця, що фарбує, актуальне. 

Засіб переважно виступає в ролі матеріалу, що покращує естетику, і меншою мірою відіграє захисну роль. Але його застосування дозволяє якісно приховати ушкодження. 

Ключова перевага олівця-фарби полягає в оперативності його застосування. Але для початку потрібно правильно підібрати відтінок, що не складає складнощів, враховуючи великий асортимент у наявності. 

Перш ніж використовувати олівець, пошкоджену ділянку треба повноцінно обробити. Його зачищають, звільняють від бруду, жиру та висушують. Наносять шар барвника, потім застосовують прозорий лак.

Таким чином, нескладний алгоритм дій, гарний вибір матеріалів за якісними характеристиками дозволяє оперативно та професійно відновити лакофарбове покриття машини.